Nuffnang

Friday 16 October 2015

Rosmarry


Sebelum ini aku tidak menyangka bahawa Pokok Herba Rosemarry boleh tumbuh di Borneo. Biasalah mindset aku nie bila herba orang barat hanya boleh tumbuh di kawasan barat jer.
Bila lihat dalam channel AFC, FoodNetwork dan Rancangan Masakan yang ada kat TV. kebanyakan menggunakan Herba Rosmarry dalam masakan mereka.

kenapa lah aku tak terfikir sebelum ini nak google adakah Rosemarry boleh di tanam. rupa nya ada yang dah tanam. Peluang ini aku nak jual dengan orang kampung aku.

Adik aku kata kat kampung sekarang dah ada pasar tani. Orang jual bunga jew tak ada yang jual herba. urmmmm peluang ini aku nak jadikan sebagai side income.

Aku dah semai banyak-banyak herba-herba ini untuk dihantar ke kampung dijual. mana tau boleh buka nursery..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang