Nuffnang

Friday 16 October 2015

Halia Berbunga / Ginger's Flower


Aku terkejut halia yang aku tanam berbunga. Bunga pun cantik berseri kembang di waktu pagi. Kata jiran aku ini bukan halia makan, ini adalah Halia bunga. Alkisah nie.. halia nie aku jaga dari tuan asal nyea. dulu macam nak mati dah rupa dia. Jadi aku jaga dia tukar tanah baru dan siram...


Setiap pagi sebelum nak pergi kerja aku lihat bunga halia nie.. cantik sangat gabungan purple dan kuning menyerlah kecantikan nya. Nampak lawa nampak lawa pakai halia..hahahah



Ada juga aku tanya kawan-kawan aku mereka tak tahu. mereka tak tahu mungkin bukan kaki menanam kot.



1 comment:

  1. Pokok ni namanya dancing lady ginger/globba winnitti.. species halia juga.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang